

Som moderne virksomhed der gerne vil holde foden i døren til de konkurrenceprægede markeder, er det vigtigt, at du hele tiden holder dig opdateret på nye udviklinger.
Det gælder bl.a. for udviklinger inden for teknologier, som kan hjælpe din virksomhed med at skabe højere effektivitet og et bedre salg.
Når du hele tiden holder dig opdateret og er indstillet på at investere i nye teknologier, kan du holde snuden foran i kampen for at sikre markedsandele og derved skabe en sundere virksomhed.
Et af de områder, som er i konstant udvikling, er produktdata og administrationen heraf. Som moderne virksomhed kender du sikkert til at have store mængder af produktdata liggende, og du kender sikkert også til at bruge meget tid på at administrere denne data.
Derfor kan du med fordel investere i en teknologi, der skaber såkaldte produktdigitaliseringer af dine produkter, som kan indeholde store mængder af data om hver enkelt af dine produkter.
En produktdigitalisering kan med andre ord gøre det nemmere for dig at administrere store mængder af data, mens en produktdigitalisering på samme tid kan indeholde en flot 3D-model af dit produkt, som kan anvendes i forbindelse med marketingsmateriale eller salg online.
Hvad er en produktdigitalisering?
Det centrale i en produktdigitalisering er at skabe en digital model af dit produkt. Denne digitale model giver dig et væld af forskellige muligheder, som kan gavne i forbindelse med både salg, marketing og administration.
Produktdigitalisering kan bl.a. bruges til at:
-
Skabe flotte 3D-modeller af dit produkt, hvilket gør det muligt at skabe unikt marketingsmateriale, da 3D-modellen kan sættes ind i lige præcis de omgivelser, du ønsker
-
Advikle teksturen på 3D-modellen af dit produkt, så helt små detaljer kommer til at fremstå levende og virkelighedstro
-
Lave intelligente BIM-objekter, der programmeres til at tænke smart i dine programmer, så objekterne selv positionere sig i dine modeller
-
Lave CAD-modeller af dine produkter, der kan gøre dem endnu mere levende og virkelighedstro
Derfor skal du lave produktdigitaliseringer af dine produkter
Produktdigitaliseringer hjælper ikke bare til at effektivisere administrationen af produktdata i din virksomhed.
Med en produktdigitalisering kan du nemlig som sagt lave noget helt unikt marketingsmateriale, og du kan skabe de helt perfekte produktbilleder til din webshop.
3D-modellen, som kan skabes af dit produkt, giver dig mulighed for at sætte den perfekte scene for dine produkter på en nem og billig måde, så du ikke behøver at hyre et fotostudie, når du gerne vil fremvise dine produkter på den bedste tænkelige måde.
3D-modellen kan sættes ind flotte 3D-visualiseringer, hvor der stort ikke er nogen grænser for, hvilket udtryk du kan skabe.
Du kan sætte dine produkter ind i moderne omgivelser som eksempelvis et flot interiør eller en tagterrasse i New York, og du kan fremvise deres kvaliteter på en helt anden måde ved eksempelvis at lade dem triumfere på en bjergskråning med sneklædte tinder baggrunden.
Du får altså nogle helt unikke muligheder for at inspirere din kunder og tage dem med på en rejse, hvilket vil påvirke dit salg positivt.